torsdag 29 maj 2008

Morgonstund har hat i mund

I morse vaknade jag, gick på toa, tog en cigg och klev in i duschen. Sen, när jag skulle klä på mig så visade det sig att jag gått upp en timme för tidigt. Lite lustigt att när jag kollade alarmet så hade jag satt det en timme för sent (jag började 9 igår och 8 idag och hade helt enkelt glömt att ändra). Jag ändrade alarmet och la mig igen.

Jag lyckades kanske sova en kvart eller så innan klockan väckte mig. Eftersom jag redan hade duschat så jag var lite tidig, ungefär en halvtimme.
Jag tog som vanligt bussen som går ända in till centralen i stället för den som går till Gullmarsplan, då slipper man ett byte och jag hatar byten.

Tyvärr så hade de spärrat av nånting vitalt p.g.a Irak-konferensen, eller vad fan de pysslat med idag, så det var sirap mellan Gullmarsplan och centralen, det tog lite mer än en timme mer än normalt. Och till råga på allt så vägrade busschauffören att köra i vänsterfilen som puttrade på om än långsamt så i.a.f. synligt...

Så vi satt i bussen som tycktes fastsvetsad i gatan och noterade hur ett 20-tal andra bussar körde förbi oss. Kul kul.
När vi passerade riksdan (kanske 500m kvar) valde chauffören att trots allt köra om ett par-tre bilar. Då applåderade och hurrade hela bussen, det var lite komiskt.

Kanske sporrad av applåden valde han sedan att köra mot rött. Det är sällan pendeltågen känns så pålitliga jämfört med bussen. Nåja jag kom till jobbet kanske 40 min försent och sen finns inte mycket mer att berätta om idag.

Jo förresten, jag har köpt skor.

Inga kommentarer: