måndag 26 maj 2008

Go på bibliotek

Bibliotek är trevliga, men personalen är inte så duktiga på att kommunicera?

Igår var Stockholms go-klubb på biblan vid Medborgarplatsen och visade några medlemmar i Mensa hur man spelar go. Det var trevligt och alla verkade nöjda och glada.
Lite kul var det att när jag dök upp så visste bibliotekarien ingenting om att vi skulle komma, när hon efter en hel del letande hittade nån anteckning om oss så var hon väldigt trevlig och tillmötesgående, hämtade stolar och flyttade på en hylla m.m. så det stod härliga till. (Hon var trevlig innan också, men verkade lite frågande till vad vi var för några.)

För ett halvår sedan eller så så spelade vi på Internationella Biblioteket vid Odenplan och det lustiga är att exakt samma sak hände där, d.v.s. bibliotekarien jag pratade med visste ingenting om vad som bestämts och så, och där hade hon vi haft kontakt med innan faktiskt satt upp massor med lappar med en ful bild och en text i stil med "Söndagarna den si och så t.o.m. så och si kommer Stockholms go-klubb att spela på plan 2 blablabla"
Det var också en trevlig erfarenhet, även om det inte lockade några nya spelare.

Idag åt jag köttbullar med stuvade makaroner till lunch på "sunkhaket" och till skillnad från tidigare var köttbullarna helt normala; tidigare gånger jag ätit det där så har köttbullarna bestått av 100% kött, kompakt och konstigt, men ätbara.
Mina kolleger tyckte dock att det var konstigt med brunsås till, men det tycker jag är normalt och gott.

Inga kommentarer: