torsdag 11 december 2008

Jag drar till Kina

Idag hämtade jag ut mitt visum för Kinasemestern över jul/nyår. Det kom lite plötsligt (sa flickan) med att åka till Kina, men jag kom ju på att jag får över tre veckor där genom att ta ut 6 dagar ledigt, pretty good deal if you ask me. Och jag har länge velat se Beijing en annan årstid än sommar.

Det blir en jobbig början, det går inga (iaf billiga, som jag hittade) direktflyg, så jag mellanlandar i Köpenhamn och sen när jag väl kommer till Beijing åker jag direkt vidare till Xi'an för att kolla terracottaarmén och annat den staden kan bjuda på för sevärdheter.

Sen efter en vecka så åker jag tillbaka till Beijing för att kolla hur de firar nyår där och shoppa lite och bara uppleva staden i vinterklimat.

Jag har inga konkreta saker jag vill göra utan det blir som när jag var ung och vild och bara kastade mig ut i tågluffandet och gjorde helt crazy saker som att åka till städer som hade coola namn.
Eller inte lika wild and crazy, jag har bokat hotell och så, men ändå...

Inga kommentarer: