söndag 1 november 2009

Stockholms Spelkonvent

I helgen har jag försökt frälsa deltagare på Stockholms Spelkonvent, vilket visade sig lite svårare än väntat.
De hade placerat mig tillsammans med Mahjongspelare från Uppsala, vilket var bra - viss synergieffekt där.
MEN vi hade tilldelats ett rum längst upp och i ena änden av korridoren (iofs nära trappan) så jag misstänker att färre än önskat hittade dit.

Staffars Serier som satt på våningen under klagade också på oväntat lågt intresse och var missnöjda med att inte sitta i anslutning till kafeterian.

Jag sålde två böcker, och ett 9x9-bräde och ett budget-set (som redan var beställt av kunden i fråga och därmed knappast räknas) så det var väl tur att jag inte var där i egenskap av butik utan som demare av Go (som butik hade jag fått betala en avgift som gjort att jag gått back på kalaset).

Visst intresse visades för Xiangqi och Shogi (och även Go) och jag fick ge bort en handfull visitkort, så helt bortkastat var det nog inte.

Inga kommentarer: