onsdag 14 maj 2014

Mjölk på pizzeria

Idag drog jag en pizza på lunchen.

Det första konstiga var att jag beställde en vad-den-nu-hette, som skulle ha salami och lök, men jag ville ha fetaost/fårost på också (man måste säga feta på en del pizzerior här i stan och fårost på andra, annars förstår de inte).
Nå det var inte det konstiga, utan det visade sig att enligt kassapersonens fusklapp så skulle en vad-den-nu-hette ha lök, salami, fårost, tsatsiki och oliver!

Det andra konstiga var att jag ville ha mjölk att dricka till pizzan.
Först såg kassapersonen fruktansvärt konfunderad ut och pekade på en Pucko, jag sa typ "ok då", men då sa han "du kan få vanlig mjölk om du vill".
Allt väl.
När pizzan var klar ropade han och undrade om jag ville ha mjölken varm eller kall - lite konstigt, men jag har varit i Kina där man ofta får hett vatten att dricka när man väntar i en reception eller liknande på att någon ska ha tid att ta emot en, och där ölen serveras antingen fickljummen eller isande kall, men framförallt var det inget i jämförelse med vad som hände sedan.
Jag fick min pizza och mjölk, mjölken upphälld i en kaffekopp med fat!
Kaffekoppen var visserligen aningen större än de koppar man kunde ta kaffe på maten i men det blev ändå inte mer än ett halvt glas, men jag var glad ändå för det är inte på många pizzerior här som man överhuvudtaget kan få mjölk.
Det roliga med fatet var att vid kaffebryggaren fanns det bara koppar, inga fat.

Inga kommentarer: