lördag 16 april 2011

Nåt meme

1. Hur gammal är du om fem år? 48, eh, tror jag

2. Vem var den sista du träffade? Nån unge som ville sälja strumpor, innan dess Bredbandsbolagets supportsnubbe vid namn Nisse

3. Hur lång är du? 182 cm, längst i klassen som barn, tro´t om ni vill

4. Vilken var den senaste film du såg? En cowboy rensar stan, plöjer en John Wayne-box för närvarande

5. Vem ringde du senast? Bredbandsbolagets support

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Tror det var "jag har fått ett nytt modem nu, så varorna kommer att skickas idag" eller liknande, till en kund

7. Vad är dagens planer? Packa paket till kunder och boka frakt, vattna chiliplantor, äta, skita, ja samma som alla dagar typ

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Epost

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Döda

10. När såg du senast din mamma? 10 år sen eller så

11. Vilken ögonfärg har du? Det står melerade i passet, grå/blå skulle jag säga

12. När vaknade du idag? Hmm, 10 kanske

13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat och hittat, man springer ju på de små kräken mest varje dag. Men jag har aldrig adopterat nån av dem

14. Vilken är din favoritplats? Hemma är det kontorsstolen vid datorn, jag ser tex hellre film här än i TV-soffan, om jag är ensam. Land/stad-mässigt så ligger Kina/Beijing högt upp på listan, men även Frankrike och Irland är med i leken. I Sverige gillar jag fjällen, ensam med 20 kg på ryggen och tre mil att vandra och sen käka frystorkat och sova på ett för tunt liggunderlag i en lite för varm sovsäck

15. Vilken plats föredrar du minst? Arbetsförnedringen, aldrig att jag går dit igen

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Här, eller i nån obygd, eventuellt i Kina

17. Vad skrämde dig som barn? Upp till ca 8 årsåldern tyckte jag att det var läskigt att gå hem från min bästa kompis när det mörknat, efter det var jag helt orädd. Inte ens mina mobbare skrämde mig. Jag är mycket räddare som vuxen än jag var som barn

18. Vem fick dig att skratta senast? En youtube-film om galna amerikaner som går i taket för att en unge har målade tånaglar

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Eh?

20. Har du stationär eller bärbar dator? Joråsåatt, två laptops och hmm, 2-3 stationära

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan, det har hänt att det blivit lite jobbigt när det sovits i sovsal och alkohol varit inblandat

22. Hur många kuddar har du i sängen? En till mig och en till min flickvän, fast jag föredrar att ha huvet brevid kudden

23. Hur många landskap har du bott i? Ett, USA är inget landskap

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Alla har vi varit små

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Utomhus skor, inomhus strumpor, i sängen barfota

26. Är du social? Jag har varit det, jag har förmågan men senaste åren har jag varit lite av en eremit

27. Vilken är din favoritglass? Gammaldags vanilj

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Hm, inget. Vad får man för en miljon idag

29. Tycker du om kinamat? Maten i Kina är fantastisk, kinamaten i Sverige (eller i Europa) är sådar

30. Tycker du om kaffe? Japp, brukar bli 2-3 muggar per dag om jag inte glömmer av det, som jag visst gjort idag

31. Vad dricker du till frukost? Dricka frukost låter som när Per Persson berättade om när hans far drack frukost med Sex Pistols. Jag brukar äta yoghurt och ett par mackor, ev ett glas apelsinjuice på det

32. Sover du på någon särskild sida? På vänster sida av sängen. Jag brukar somna platt på magen eller i framstupa sidoläge åt vänster och vakna på rygg

33. Kan du spela poker? Jag kan reglerna för tex Texas Hold 'em, men är usel, svennebananpoker med eller utan knektöppning och diverse bastarder har jag väl spelat också

34. Tycker du om att mysa? Jag är inte masochist

35. Är du en beroendemänniska? Jag kan sluta när jag vill!

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, men en nära vän hade tidigare namnsdag på min födelsedag

37. Vill du ha barn? Det vore trevligt

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Tyskan och franskan har jag glömt av, och kinesiskan är i inlärningsfasen

39. Har du någonsin åkt ambulans? Jag trillade när jag klättrade i berg för ca 20 år sen och bröt foten

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på? Alltså, jag gillar inte att ge pengar till andra oavsett vad jag får i utbyte. Jag kan säga vad jag ogillar mest att handla: kläder och skor

42. Äger du dyra smycken? Tror inte det

43. Har du någon gång testat narkotika? Hasch ett par gånger, det är inget för mig

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En cigarett

45. Vem är den roligaste människan du känner? Svår fråga... Kan vara eq

46. Välj ett ärr på din kropp? Mitt favoritärr på vänster långfinger från när jag gröpte ut fingret med en morakniv har visst läkt bort, så får väl ta det under underläppen från när jag var så liten att jag inte minns hur jag fick det

47. Vad har du för ringsignal? Riiiiiiiiiiing

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej

49. Flirtar du mycket? Nej, kan inte. Har aldrig kunnat. Blir alltid (eller inte så ofta) uppraggad

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har jag en profilbild?

51. Kan du byta olja på bilen? Antar det, hur svårt kan det va?

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej jag kör bara "lagom" för fort

53. Vilken var den senaste bok du läste? Räknas serier? Isf http://www.albumforlaget.se/album/uppskovet/ annars kanske Svensk Maffia. Det har varit dåligt med bokläsandet senaste tiden

54. Läser du dagstidningen? Nej

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Nej, men jag visslar

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3, aldrig nåt annat

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Produkter att packa åt en kund

59. När var du i kyrkan senast? Ca 10 år sen när pappa dog. Nej fel, jag har vart på ett par bröllop efter det, länge sen var det iaf

Inga kommentarer: