lördag 27 december 2008

Beijing revisited

Råd till Kinaresenärer:
- Ge aldrig en karta till en taxichaffis, de blir bara förvirrade. Adresser hjälper oftast inte heller. Vet hur man kör själv är bäst, ett telefonnummer till en som vet kan också funka.
- Ta inte kortaste kön vid incheckningen på flyget, där är det nån gruppbokning på g och den tar hur lång tid som helst. Snubben framför mig gick därifrån med en bunt boardingcards som var 2 cm tjock.

Jag har glömt Gomorra, boken om den organiserade brottsligheten i Neapel, Carmorra, på flyget. Sicket dret.
Sen stod jag och undrade varför min väska aldrig kom på bagagebandet tills jag noterade att en ensam väska snurrade runt på bandet bredvid... Jag är SÄKER på att det stod mitt flightnummer på bandet jag ställde mig vid NÄR jag ställde mig där, men... Aja jag fick min väska iaf.

Jag har grymt ont i benet, bara när jag använder det, men det är illa nog.
Vete fan vad som hänt.
Såhär ser det ut efter ganska minimal användning idag, jag har ju mest åkt taxi.
Oj jag glömde säga att taxichaffisen i Xi'an vart tvungen att ringa nån som kunde engelska så att jag kunde få honom att förstå "airport".

Hotellrummet är snarlikt det i Xi'an, tre paket cigg ligger och väntar i en skål och värmen sitter i taket.
Jag har en liten kyl från 80-talet, men den låter lite mycket (liksom värmesystemet) så den får nog vara i avstängt läge, iaf när jag sover.

Alla tecken är bortnötta från fjärrkontrollens knappar och den liksom kylen är smakfullt nikotingula.

I duschen i Xi'an fanns speciella rengöringsmedel för könsorganen, ett märkt "for men only" och ett "for women only" men inte här.
Där fanns det också kondomer som tydligen var otroligt bra på alla möjliga sätt och vis, att de skyddade mot sjukdomar och gravididet framgick inte men de skulle förbättra sexlivet och förlänga förhållandet och so veiter.

Inga kommentarer: